luni, 8 februarie 2016

Cinnamon Rolls ( rulouri cu scortisoara )


De cate ori ajungem la mall, nu rezistam tentatiei de a gusta aceste rulori cu scortisoara.Sunt o nebunie.
Am cautat reteta si m-am hotarat sa le fac si eu acasa.Am gasit reteta lui Jamie Oliver, cea mai potrivita !





Pentru aluat :


800 g faina
100g unt 82% grasime 
500ml lapte caldut 
50g de drojdie proaspata 
120g zahar
3 plicuri cu zahar vanilat
1/2 lingurita sare 

Pentru umplutura : 

100g unt moale 
100 g zahar amestecat cu 2-3 linguri scortisoară pudra

Pentru topping : 

200 g mascarpone sau crema de branza
50 g unt
80 g zahar farin vanilat

Drojdia o frecam cu 1 lingurita de zahar, 1 lingura lapte cald si 1 lingura de faina. 
Lasam sa creasca la loc caldut !
Intr-un castron mare, vom cerne toata faina .
In cei 500 ml de lapte vom dizolva zaharul, vom pune untul moale, sarea si zaharul vanilat.
Peste faina,adaugam drojdia crescuta si amestecul de lapte caldut. Vom framanta foarte bine un aluat care se desprinde de pe maini.Daca faina folosita de dvs. va absorbi mai putin lichid, mai adaugam max.100 g.
Acoperim vasul cu folie alimentara si lasam sa creasca la loc caldut pt.o ora, sau pana isi dubleaza volumul.

Intindem aluatul cu sucitorul intr-o foaie mare cu o grosime de max.1 cm. Ungem toata foaia cu unt moale si presaram zahar amestecat cu scortisoara, uniform pe toata suprafata !


Rulam aluatul cu grija, si se taie in felii de aproximativ 2 cm, cu ata de papiota !
Asezam rulorile in tava, pe hartie de copt, si le lasam sa mai creasca pt.20-30 de minute.
Dam tava cu rulourile la cuptor pentru 30-40 de minute la 180 de grade .
Jamie Oliver recomanda 15 minute la 250 de grade, eu le-am copt la 180 de grade.



Topping :  Vom mixa mascarpone cu unt moale si zahar farin vanilat pana obtinem o crema fina si aromata. 


Cum le scoatem din cuptor, vom turna crema fina peste rulouri.


Caramel : 

Servim rulorile gustoase impreuna cu sos de ciocolata sau caramel. Eu am facut caramel din 100 g zahar, 200 ml smantana lichida si 1 lingura de unt.
Topim zaharul la foc mic si adaugam smantana lichida.Lasam sa fiarba pana se dizolva zaharul. 
Adaugam si 1 lingura de unt, pentru consistenta. 
Delicios !





Pofta buna ! 






3 comentarii: