joi, 5 iunie 2014

Prajitura cu crema de ness si frisca ( Boema )

Pentru weekend-ul ce se apropie, incercati sa preparati o prajitura cu adevarat buna,mai ales pentru iubitorii de cafea .
Prajituriti ca merita,este o bunatate aromata,insiropata si fina.
Reteta am preluat-o de pe Bucataras .
Multumesc , Draga !




Ingrediente pentru blat cacao :

5 oua mari
3 linguri de cacao
8 linguri de faina
8 linguri de zahar
3 linguri de lapte sau apa

Ingrediente pentru crema fina de ness :

1 ou
8 linguri de zahar
100 g unt sau margarina
3 linguri pline cu ness
500 g frisca

Pentru ornat :

200 g frisca
ciocolata neagra, rasa

Ingrediente pentru sirop :

100 ml apa
2 linguri de zahar
1 lingurita de cappuccino (optional)




Mod de preparare blat :

Separam albusurile de galbenusuri.
Amestecam cacaua cu faina si le cernem intr-un castron.
Albusurile le mixam bine cu un strop de sare pana devin tari.Adaugam zaharul si mixam in continuare pana obtinem o bezea fina, fara granule de zahar.Turnam cele 3 linguri de lapte sau apa,mixam la viteza mica. Dam la o parte mixerul. Adaugam galbenusurile si le incorporam in bezea amestecand usor cu o paleta, sa nu scoatem aerul din albusuri. Presaram si faina amestecata cu cacaua . Amestecam .


Rasturnam aluatul intr-o tava tapetata cu hartie de copt ( 22/30 cm) si dam la cuptor preincalzit,foc mediu,pana trece testul scobitorii.

Mod de preparare crema fina de ness :

Intr-o craticioara ,pe foc mic, punem oul ,zaharul,ness-ul si untul.Amestecam cu un tel pana se topeste zaharul si incepe sa fiarba . Dam la o parte de pe foc,lasam sa se raceasca bine.
Adaugam crema de ness peste frisca batuta tare si mai mixam putin pana se incorporeaza. Rezulta o crema destul de omogena.


Mod de preparare sirop :

Caramelizam zaharul ,turnam apa ,cu grija ,ca stropeste ; lasam pe foc mic pana se dizolva zaharul.Dam la o parte de pe foc si turnam lingurita de cappuccino.O amestecam si lasam sa se raceasca.

Asezam blatul pe o tava si il insiropam . Turnam crema de ness peste blatul insiropat si o nivelam .
Peste aceasta crema intindem si un strat de frisca .
Presaram ciocolata rasa si dam prajitura la rece.





Pofta buna !

21 de comentarii:

  1. vreua si euuu! ca arata prea bine!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu pot refuza vreo doua bucati, ca-mi plac tare mult prajiturile cu cafea ;-)

    RăspundețiȘtergere
  3. Fara praf de copt in blat?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu este nevoie,nu trebuie sa fie foarte inalt.
      Daca doriti,pentru mai multa siguranta,adaugati putin praf de copt !
      Va iese sigur !

      Ștergere
  4. Sunt incantata de reusita dumneavoastra !
    Multumesc de vizite !

    RăspundețiȘtergere
  5. Arata foarte bine si cu siguranta e yammy! Ce fel de frisca ati folosit?

    RăspundețiȘtergere
  6. Ff buna. Am facut.o pt wekeend.ul asta

    RăspundețiȘtergere
  7. am facut o de doua ori este o prajitura ff buna.

    RăspundețiȘtergere
  8. La crema de ness eu pun doar galbenus, nu tot oul

    RăspundețiȘtergere
  9. Acum ma pregătesc să o încerc. Sper să-mi reușească.

    RăspundețiȘtergere
  10. Minunate toate,pe unele le-am facut....urmeaza si altele!!!Felicitari!!

    RăspundețiȘtergere
  11. Am am făcut o și eu e delicioasă. Eu am tăiat blatul în două și am băgat cremă la mijloc și deasupra cremă și frișcă.

    RăspundețiȘtergere