miercuri, 12 septembrie 2012

Pulpe de gaina in stil toscan

Daca aveti oaspeti si vreti sa le faceti o surpriza cu un preparat rafinat...






Ingrediente:

4 pulpe de gaina bio :)
2 aredei grasi(rosu si verde)
200 ml vin rosu
250 g masline negre fara samburi
1 conserva cu rosii
4 catei de usturoi
2 cepe mici
2 lingurite de busuioc uscat
2 linguri zeama de lamaie
1 lingurita boia iute
1 lingurita praf de curry
sare si piper
200 ml supa de gaina de unde au fiert pulpele
ulei de masline

Mod de preparare:

Pulpele de gaina spalate si parlite putin la flacara de la aragaz pentru a elimina perisorii, le punem la fiert pana in momentul in care carnea este aproape fiarta.Spre sfarsitul acestui proces de fierbere adaugam sare.
Incingem cuptorul.
Pregatim un amestec din ulei de masline,busuioc,suc de lamaIe,boia si curry.
Asezam pulpele(eu le-am taiat in doua) intr-o tava si turnam amestecul peste ele.Dam la cuptor pentru 10 minute.
Intre timp spalati ardeii ,taiati-i cubulete,curatati ceapa si usturoiul si taiati-le cubulete.
Maslinele le trecem printr-un jet de apa rece si apoi le scurgem.
Scoatem tava de la cuptor si adaugam supa de gaina,maslinele,ardeii,ceapa,rosiile cubulete si usturoiul.
Condimentam si mai lasam la cuptor pentru inca 20-25 de minute.
Turnam vinul si peste inca 15 minute este gata.
Pulpele vor avea la final un gust exceptional si carnea se va rupe fasii.

Servim mancarea ornata cu patrunjel tocat alaturi de un pahar de vin rosu!

Acest fel de mancare se poate pregati si cu pulpe de pui pe care nu le mai dam in fiert.

In supa ramasa, de la pulpele fierte, am aruncat 8 morcovi foarte mici,mai mari nu au crescut la tata in gradina,:))un pastarnac,o ceapa ,cateva galuste ,patrunjel si... gata primul fel de la pranz.:))



Pofta buna!





10 comentarii:

  1. Noroc ca este aproape ora de masa si mancarea este gat, ca mi sa facut o foame!!! :)))
    Cred ca este excelenta reteta ta, cu mult mai gustoasa decat "prafurile magice" de aici din supermarkt! Am sa o încerc sigur! Mersi Adina!

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu pun chiar toate ingredientele scrise de tine, dar si eu sint innebunita dupa pulpite de pui, cu usturoi, vin, rosii, maslinute negre, cepusoara... si alte mirodenii... Acum intind minuta si iau o pulpita cu maslinute... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  3. o mancare aromata si delicioasa! arata foarte bine!

    RăspundețiȘtergere
  4. Imi plac sosurile cu masline! Ardei gras, rosii, usturoi, busuioc, curry, combinatie perfecta! Foarte buna mancarica, Adina! O sa o tin minte.

    RăspundețiȘtergere
  5. Draga Adina, m-am intors sa-ti spun ca tocmai am preparat aceasta reteta... Am mai trantit si niste cartofi copti cu unt si marar langa, ca garnitura, si a fost "mortala"! Cu mana pe burta (ups!) iti spun, ca una care stie ce vorbeste: delicioasa!!! Cred ca m-am incalzit putin de la atata curry, piper si boia, dar tu esti fata buna si ma intelegi. Tare buna!!!

    RăspundețiȘtergere
  6. Felicitari Adina...am incercat si eu retete ta si..."ne-am lins pe degetele"...eu si baietii mei!!
    Cu siguranta am sa incerc si alte retete postate de tine!!!

    RăspundețiȘtergere
  7. Multumesc mult, Roxa !
    Sunt incantata ca v-a placut !

    RăspundețiȘtergere