miercuri, 11 februarie 2015

Minciunele (fundite)

Am observat ca mai cunoscute sunt sub denumirea de Minciunele,dar eu le stiu de Fundite ,mama asa le spunea ! :)
Aceste crantanele ni le pregatea mama in weekend cand aveam pofta de ceva dulce si nu aveam altceva la indemana.Imi placea la nebunie sa le sucesc si sa le tavalesc prin zahar pudra. Eu si fratele meu ne bateam pe ele iar daca se intampla sa mai ramana, le luam la pachetel la scoala.
Erau o consolare pentru stomacul chiorait in pauzele dintre ore .


Ingrediente :

300 g faina
3 galbenusuri
2 oua 
80 g zahar pudra 
1 varf cutit praf de copt
esenta vanilie

zahar pudra vanilat pentru decor
mac (optional)

Mod de preparare :

Se amesteca intr-un vas faina cu galbenusurile si ouale intregi,zaharul pudra,praful de copt si esenta de vanilie.Se framanta un aluat neted.
Se intinde o foaie subtire,aproape ca cea de taitel .Se taie cu un cutit fasii late de 5-6 cm si lungi de 10 cm si se cresteaza la mijloc,in lung,si se trece partea de jos prin crestatura,formand o funda.
Se prajesc un ulei incins.Cand sunt gata,minciunelele se scot cu spumiera si se pudreaza cu zahar farin vanilat.
Pentru un aspect mai frumos,am uns usor funditele cu albus batut si am presarat seminte de mac.

Pofta buna la crantanele !




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu