sâmbătă, 27 decembrie 2014

Galantina de pui cu chorizo

Eu stiu ca Sarbatorile de iarna nu sunt doar despre mancare,dar, oricat am incerca ,e o parte importanta din spiritul sarbatorilor de iarna si un delicios pretext sa ne strangem aproape familia .
Galantina de pui cu chorizo trebuie sa fie piesa de rezistenta pe masa de anul nou. Acest preparat al bucatariei franceze (galantina) este un deliciu; chorizo innobileaza textura preparatului si potenteaza gustul.








Ingrediente :

1 pui mare ( aprox.2 kg)
800 g carne tocata porc
300 g chorizo
5 catei de usturoi
sare si piper
patrunjel tocat (eu nu am avut)

Chorizo-ul este unn carnat/salam crud uscat,tipic peninsulei Iberice .

Dezosam puiul dupa un procedeu putin complicat si minutios. In fotografiile de mai jos,veti vedea cativa pasi.Este important sa indepartam toate oasele,inclusiv cele de la copanele si aripioare!
Eu l-am dezosat dupa metoda lui Jackues Pepin (youtube).

Carnea tocata am amestecat-o cu usturoi pisat,sare,piper si feliute subtiri de chorizo si patrunjel tocat.
Puiul se asezoneaza.
Cu aceasta umplutura vom umple puiul si-l vom strange bine sub forma de rulada.
Se va lega foarte bine rulada si o vom aseza pe un gratar in cuptor incins.
Sub gratar vom aseza o tava cu apa .In ea se vor scuge grasimile din galantina.
O tinem la cuptor pentru aproximativ 3 ore la 160 de grade. 
La jumatatea timpului o vom intoarce.
O scoatem din cuptor si o lasam sa se racoreasca.Indepartam funia si o feliem.

Va fi suculenta,gustoasa si usor picanta.
Un succes !

Pofta buna !












La multi ani !




2 comentarii: